Ładowanie

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności cyfrowej

Wstęp deklaracji

Urząd Miejski w Szczebrzeszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://cu.szczebrzeszyn.pl/ 

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-17
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-05-12

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP posiadają następujące ułatwienia:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami
  • mapa strony
  • focus wokół elementów nawigacyjnych

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-24

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Oświadczenie dostawcy stron BIP w zakresie dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Edyta Dubiel — mejlowo sekretarz@szczebrzeszyn.pl lub telefonicznie 846821095.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Burmistrz Szczebrzeszyna
  • Adres: Plac Tadeusza Kościuszki 1
  • 22-460 Szczebrzeszyn
  • E-mail: um@szczebrzeszyn.pl
  • Telefon: 846821095

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  • Budynek Urzędu Miejskiego położony jest przy Placu Tadeusza Kościuszki 1 w Szczebrzeszynie.
  • Do budynku prowadzą schody.
  • Budynek nie posiada windy.
  • Sekretariat oraz pokoje osób merytorycznie zajmujących się wykonywaniem zadań znajdują się na pierwszym piętrze.
  • Na parterze budynku znajduje się kasa i sala konferencyjna.
  • Dla osób na wózkach istnieje możliwość wjazdu do parteru budynku od strony bramy głównej. Wjazd jest oznakowany.
  • Osoba poruszająca się na wózku zgłasza potrzebę załatwienia sprawy w kasie Urzędu, po czym kompetentny urzędnik schodzi do interesanta.
  • Istnieje również możliwość bezpośredniego kontaktu z biurem Rady Miejskiej oraz Ośrodkiem Pomocy Społecznej, wejście /dla niepełnosprawnych/ od strony zachodniej budynku – parter.
  • Toalety publiczne znajdujące się w budynku od strony północnej nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku są oznaczenia w alfabecie brajla, nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • W budynku zainstalowano pętle indukcyjne w miejscach: kasa Urzędu, sala konferencyjna, stanowisko ds. dowodów osobistych, sekretariat Urzędu.
  • Nie ma tłumacza polskiego języka migowego na miejscu, jest dostępny online.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dodatkowe informacje

Telefony kontaktowe do koordynatorów do spraw dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  1.  Edyta Dubiel - 846821187
  2.  Tomasz Ciurysek - koordynator do spraw dostępności architektonicznej - 846821095 w. 331
  3.  Wojciech Kościk - koordynator do spraw dostępności cyfrowej – 846821095 w. 335
  4. Jolanta Tyszko – koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej - 846821095 w. 335
  5.  Ewa Typiak – koordynator do spraw dostępności architektonicznej – 846821095 w. 331
  6.  Zofia Wachowicz – koordynator do spraw dostępności architektonicznej – 846821 095 wewn. 321
  7. Mateusz Gonera – koordynator do spraw dostępności architektonicznej – 84 6821 095 wewn. 327

Załączniki:

Metryka
Liczba odwiedzin: 2484
Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Szczebrzeszynie
Osoba wprowadzająca informację: Wojciech Kościk
Osoba odpowiedzialna za informację: Wojciech Kościk
Czas wytworzenia: 2021-03-24 14:34:30
Czas publikacji: 2025-03-31 13:01:10
Data przeniesienia do archiwum : Brak